Het verkopen van de woning waar u en uw gezin zo lang en met zo veel plezier hebben gewoond, is een ingrijpend proces. Niet alleen omdat het over grote bedragen gaat, maar vooral ook omdat emoties hierbij een belangrijke rol spelen.
Wij nemen u graag alle taken uit handen en begeleiden u professioneel naar een succesvolle transactie.
Allereerst komen wij graag – geheel vrijblijvend – een keer bij u thuis langs voor een kennismakingsgesprek. Wij informeren u dan nader over het verkoopproces en de rol die u daar zelf in kunt vervullen. Ook horen wij dan graag van u wat de sterke punten van uw woning zijn, want wie kan dit nu beter vertellen dan u als tevreden bewoner zelf?
Als u ons een verkoopopdracht verstrekt, dan komen de volgende zaken achtereenvolgens aan de orde:
Wij letten hierbij niet alleen op de (technische) staat waarin de woning verkeert. Ook niet zichtbare zaken, zoals bijvoorbeeld de bodemgesteldheid, omgevingsfactoren en eventuele planologische ontwikkelingsplannen, worden in de beschouwing meegenomen.
Nu uw woning bij ons bekend is, kunnen wij op basis van onze expertise en gedegen kennis van de lokale woningmarkt, de waarde van uw woning bepalen. Waarbij wij onze mening ook zullen vergelijken met de resultaten van recente transacties in de directe omgeving. Samen met u bepalen wij vervolgens een daarbij horende ambitieuze, maar realistische vraagprijs.
Uw huis krijgt maar één kans om een onuitwisbare eerste indruk te maken. Samen met u streven wij dan ook naar de optimale presentatie van uw woning. Wij werken samen met een professioneel fotobureau dat voor u een fraaie fotoreportage zal verzorgen. Ook het opmaken van interactieve 2D/3D plattegronden, een 360 graden foto en uw eigen “woningslider” (een korte video waarin uw foto’s onder begeleiding van passende muziek worden getoond) behoren tot ons standaard opstart- en publiciteitspakket.
Door het inzetten van al deze “tools” zal uw woning op Funda.nl een stuk hoger scoren (en daardoor eerder gevonden worden) dan vergelijkbare woningen, waarbij alleen maar tekst en foto’s worden getoond. Het woningprofiel voor Funda.nl en onze eigen website wordt door ons zelf opgemaakt. De verkooptekst zal door ons worden opgesteld, waarbij aandacht wordt geschonken aan zowel het wervende als het informatieve karakter.
Een doeltreffende marketing maakt het verschil en vergroot de kans dat uw woning snel verkocht wordt. Door actief gebruik te maken van social media bij het “in de markt zetten” van uw woning, onderscheidt u zich van de aanbieders van concurrerende woningen. Wij hebben een nauwe band met een online marketing bureau en adviseren u desgewenst graag nader over de mogelijkheden.
Uiteraard zijn wij bij elke bezichtiging persoonlijk aanwezig, u hoeft hier niet voor thuis te blijven. Wij bellen u ruim van tevoren om een bezichtiging door te geven. Ook nemen wij na iedere bezichtiging contact met u op! Zo bent u altijd goed op de hoogte van de ontwikkelingen rond uw woning.
Wij voeren namens u de onderhandelingen. Vanzelfsprekend bespreken wij ieder voorstel (bod) met u. Wij bepalen samen met u de strategie en houden u bij iedere stap op de hoogte. Met als doel uiteraard een optimaal resultaat!
Na een succesvolle onderhandeling volgt het opstellen van de koopovereenkomst. Deze wordt door ons opgemaakt en met zowel de koper als de verkoper doorgenomen. Na de ondertekening zal deze naar de notaris worden verstuurd, welke zal zorgdragen voor de juridische levering van de woning. Wij begeleiden u tot en met de overdracht.
Heeft u na afloop nog vragen? Uiteraard kunt u ook na de overdracht nog bij ons terecht. Dit geldt overigens ook voor de koper van uw woning.
Het standaard, doch uitgebreide opstart- en publiciteitspakket bestaat uit het :
– maken van de fotoreportage, inclusief 360° foto en woningslider;
– creëren van een professionele digitale brochure;
– aanmelden van uw woning op Funda;
– vermelden van uw woning op onze eigen website;
– plaatsen van “TE KOOP”-borden.
Voor het standaard opstart- en publiciteitspakket brengen wij € 599,00 inclusief BTW (€ 495,04 exclusief BTW) in rekening. Dit bedrag bent u verschuldigd direct na het verstrekken van de opdracht.
Wilt u gebruik maken van extra marketing opties, zoals het bouwen van een eigen website specifiek voor uw woning, het uitvoeren van social media campagnes of het creëren van een 3D-model van uw woning (zoals Google Streetview, maar dan door uw woning), dan informeren wij u graag in een persoonlijk gesprek nader over de mogelijkheden en de kosten welke hier aan verbonden zijn.
Iedere situatie is anders. Het is daarom niet mogelijk om hier één vast bedrag als bemiddelingsvergoeding te noemen. Wilt u meer weten? Neem dan even contact met ons op. Wij maken graag – geheel kosteloos en vrijblijvend – een maatwerk voorstel voor u, waarin de specifieke aanpak welke wij voor uw woning voorstellen in detail beschreven wordt en waarin wij aangeven welke honorering wij voor onze diensten passend vinden.
Bij het verkopen van een woning komen een groot aantal zaken aan de orde waarmee u niet dagelijks te maken krijgt. Wij kunnen u hierbij helpen, zodat u zich volledig kunt richten op de leuke aspecten van het verkopen van een woning!
Wilt u meer weten? Neem dan even contact met ons op. Wij maken graag een afspraak met u.